Historia kolenictwa

Historia kolenictwa
ZACHODNIOPOMORSKAKOLEJ.PL
Data utworzenia:2022-09-16 13:24:57
Aktualizacja:2025-07-26 11:06:34
Podsumowanie

Szczecin w XIX wieku rozwijał się przemysłowo, handel potrzebował szybszego transportu, kolej stała się rozwiązaniem, szlaki rzeczne traciły na znaczeniu. Powstał pomysł linii Berlin-Szczecin, zawiązano Komitet Budowy Kolei, rozpoczęto prace po trzech latach przygotowań. Lokalizacja dworca budziła kontrowersje, przepisy forteczne stanowiły przeszkodę, prestiż wojskowy był ważny. Nadprezydent Wilhelm von Bonin zaakceptował propozycję komitetu w 1840 roku, otwierając drogę do realizacji inwestycji.

Podsumowanie wygenerowano automatycznie.
Pełna treść oryginalnego wpisu poniżej.
ID: 658467738d71e

Wiek XIX był okresem przemysłowego rozwoju Szczecina. Warunkiem wzrostu wymiany handlowej było zdobycie nowego środka transportu, przewyższającego szybkością i opłacalnością dotychczas stosowane głównie szlaki rzeczne. Możliwość taką gwarantowała dynamicznie rozwijająca się kolej.

Pomysł budowy linii Berlin – Szczecin powstał w roku 1835, a 1 marca 1836 roku w Szczecinie powołano Komitet Budowy Kolei. Trzy lata później rozpoczęto budowę. Najwięcej sporów i dyskusji wywołała proponowana przez Komitet lokalizacja dworca, gdyż godziła w ówczesne przepisy forteczne i zarazem zmniejszała prestiż wojskowy. Ostatecznie, w 1840 roku nadprezydent Wilhelm von Bonin przystał na propozycję komitetu.

Link: http://zachodniopomorskakolej.pl <-- Aktywuj wpis by aktywować link

Oceń tę stronę:
Dokonaj oceny przyciskiem
cookie Cookies, zwane potocznie „ciasteczkami” wspierają prawidłowe funkcjonowanie stron internetowych, także tej lecz jeśli nie chcesz ich używać możesz wyłączyć je na swoim urzadzeniu... więcej »
Zamknij komunikat close