Historia kolenictwa

ZACHODNIOPOMORSKAKOLEJ.PL | |
Data utworzenia: | 2022-09-16 13:24:57 |
Aktualizacja: | 2025-07-26 11:06:34 |
Szczecin w XIX wieku rozwijał się przemysłowo, handel potrzebował szybszego transportu, kolej stała się rozwiązaniem, szlaki rzeczne traciły na znaczeniu. Powstał pomysł linii Berlin-Szczecin, zawiązano Komitet Budowy Kolei, rozpoczęto prace po trzech latach przygotowań. Lokalizacja dworca budziła kontrowersje, przepisy forteczne stanowiły przeszkodę, prestiż wojskowy był ważny. Nadprezydent Wilhelm von Bonin zaakceptował propozycję komitetu w 1840 roku, otwierając drogę do realizacji inwestycji.
Podsumowanie wygenerowano automatycznie.Pełna treść oryginalnego wpisu poniżej.
Wiek XIX był okresem przemysłowego rozwoju Szczecina. Warunkiem wzrostu wymiany handlowej było zdobycie nowego środka transportu, przewyższającego szybkością i opłacalnością dotychczas stosowane głównie szlaki rzeczne. Możliwość taką gwarantowała dynamicznie rozwijająca się kolej.
Pomysł budowy linii Berlin – Szczecin powstał w roku 1835, a 1 marca 1836 roku w Szczecinie powołano Komitet Budowy Kolei. Trzy lata później rozpoczęto budowę. Najwięcej sporów i dyskusji wywołała proponowana przez Komitet lokalizacja dworca, gdyż godziła w ówczesne przepisy forteczne i zarazem zmniejszała prestiż wojskowy. Ostatecznie, w 1840 roku nadprezydent Wilhelm von Bonin przystał na propozycję komitetu.
Link: http://zachodniopomorskakolej.pl <-- Aktywuj wpis by aktywować link
Oceń tę stronę: Dokonaj oceny przyciskiem |
Tagi: | kolej, roku, budowy, szczecin, komitet, historia, kolenictwa, transportu, szlaki, rzeczne, | |
Botów: 81.48 % |
library_books Klasyczna industial designer » | |
library_books Exposition Art Blog » | |
library_books Holowanie 24h » |
|