Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Jak skuteczne jest pozycjonowanie stron internetowych oraz po jakim czasie pojawią się pierwsze efekty? Kiedy witryna internetowa WWW zacznie być dobrze widoczna w wyszukiwarkach? To bardzo często zadawane pytania. Niestety na to zagadnienie nie da się udzielić precyzyjnej odpowiedzi, ponieważ jego skuteczność jest uzależniona od trudności a raczej konkurencyjności frazy (słów kluczowych), na które chcemy wypozycjonować nasz serwis, witrynę internetową oraz wymianę informacji w Google.

Zazwyczaj pierwsze efekty widoczne są w przeciągu od 1 do 2 miesięcy. W przypadku jednak ogólnych (bardzo konkurencyjnych) fraz na wyniki trzeba oczekiwać co najmniej 3 miesiące a za standard przyjmuje się 4. Pamiętajmy, że skutecznemu pozycjonowaniu towarzyszy dodatkowo fakt wymiany danych pomiędzy serwerami Google (tzw. Google Dance), który niestety ze względu ogromną ilość informacji może trwać nawet i parę tygodni. W tym czasie musimy po prostu uzbroić się w cierpliwość!

Musimy przede wszystkim pamiętać, że fraza przeznaczona do promowania powinna jasno i precyzyjnie określać produkt, usługę lub tematykę stron. Słowa, frazy ogólne przeznaczone na pozycjonowanie dobrane zbyt ogólnie mogą po pierwsze zwiększyć niepotrzebny ruch na stronie nie przekładając się np na liczbę zamówień, a po drugie niepotrzebnie podnosić koszty pozycjonowania co bezpośrednio wpływa na proces zdobywania nowych klientów. Frazy szczegółowe zwykle łatwiej a przede wszystkim skuteczniej pozycjonowane są ze względu na mniejszą konkurencję.

Przykłady fraz ogólnych (kosztownych a czasem niestabilnych dla stron):

  • opony
  • serwis
  • reklama
  • hostel

Przykłady fraz szczegółowych (precyzyjnie kierujących użytkowników do stron):

  • opony samochodowe Szczecin
  • serwis komputerowy Rzeszów
  • reklama Poznań
  • hostel Wrocław

Tak więc skuteczność, efektywność i koszty wydatkowane na pozycjonowanie stron będą uzależnione od tych właśnie czynników. Koszty kilkukrotnie wyższe dla słowa kluczowego "perfumeria", od promowania na słowo kluczowe "perfumeria warszawa" będą po pierwsze niższe a po drugie wyniki stabilniejsze. Często też słabe efekty związane z pozycjonowaniem stron internetowych są następstwem zaniżania kosztów. Musimy pamiętać aby osiągnąć dobry efekt musimy po prostu dobrać mocniejszy - większy priorytet. Pamiętajmy, to Ty decydujesz o sile i kosztach a tym samym o skuteczności. W razie wątpliwości, który priorytet mamy wybrać, prosimy o kontakt.

Odwiedziny yandex 37 Odwiedziny yahoo 393 Odwiedziny msnbot 23 Odwiedziny ia_archiver 21 Odwiedziny googlebot 3756 Odwiedziny baiduspider 40