Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową w Google

Poprzez pozycjonowanie rozumiemy szereg zagadnień i technik mających na celu zwiększenie pozycji Twojej strony w wyszukiwarkach. Nie od dziś wiadomo, że poprzez wyszukiwarki internetowe (w tym głównie Google) trafia na stronę większość potencjalnych klientów. Z badań wynika, że tylko pierwsze 10 (maksymalnie 20) pierwszych wyników jest w stanie zapewnić odpowiedni przypływ odwiedzających, dlatego tak ważna jest obecność wśród tych wyników wyszukiwania. Do głównych zalet możemy zaliczyć następujące fakty:

  • wyszukiwarki, to właśnie tu ponad 95% internautów rozpoczyna swe poszukiwania;
  • firma oferująca dany produkt lub usługę, której strona jest na wysokich miejscach w wynikach wyszukiwania, jest postrzegana przez potencjalnego klienta na bardziej wiarygodną;
  • dodatkowo przypuszczalnie oferuje produkt lub usługę wysokiej jakości;
  • w odniesieniu do innych metod promocji, pozycjonowanie jest metodą stosunkowo tanią;
  • jednocześnie pozycjonowanie w wyszukiwarkach to najtańsza forma reklamy w internecie;
  • pozycjonowanie stron to również jeden z najtańszych sposobów dotarcia do klienta;
  • pozwala na dotarcie do nowych klientów, którzy nie wiedzieli o istnieniu danej strony i oferty;
  • pozwala także na dotarcie do poszukujących konkretnych rozwiązań, produktów lub usług;
  • ...a co najważniejsze: pozycjonowanie to inwestycja, która na pewno się zwróci, a nie koszt!

Pozycjonowanie stron w Google to zapewnienie stronie internetowej czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki Google. Proces dotarcia na szczyt listy wyników i utrzymania zdobytych pozycji to sekret dochodowych firm i serwisów internetowych. Strony te znajdują się najczęściej w tzw. złotym trójkącie wyników wyszukiwania. Trójkąt ten to miejsca, na które internauci patrzą w pierwszej kolejności i najchętniej klikają co automatycznie przekłada się na następującą oglądalność w zależności od miejsca:

  1. Pierwsza pozycja w Google daje 100% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  2. Druga pozycja w Google daje 100% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  3. Trzecia pozycja w Google daje 100% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  4. Czwarta pozycja w Google daje 85% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  5. Piąta pozycja w Google daje 60% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  6. Szósta pozycja w Google daje 50% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  7. Siódma pozycja w Google daje 50% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  8. Ósma pozycja w Google daje 30% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  9. Dziewiąta pozycja w Google daje 30% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;
  10. Dziesiąta pozycja w Google daje 20% odwiedzin na daną frazę lub słowo kluczowe;

Po co więc pozycjonować stronę w Googlach? Badania dowodzą, iż ponad 85 % odwiedzin na stronach www jest wynikiem znalezienia witryny na liście wyników wyszukiwarki. Dla większości polskich firm wyszukiwarka Google jest najważniejszym źródłem pozyskiwania klientów i kontrahentów.

Poprzez wyszukiwarki internetowe (w tym głównie właśnie Google) trafia na stronę większość potencjalnych klientów. Wyniki wyszukiwania decydują o tym, które strony internauci odwiedzają, a które są pomijane. Każdy przedsiębiorca chciałby, aby wejść na jego stronę było jak najwięcej ponieważ w ten sposób zyskuje klientów, a tym samym prowadzona działalność przynosi mu zysk.

Pozycjonowanie stron to kompleksowa usługa, której zadaniem jest przede wszystkim zwiększenie ruchu na stronach klienta z wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Każdy odwiedzający to potencjalny przyszły Klient, Kontrahent czy Współpracownik a więc nakłady finansowe poczynione na pozycjonowanie stron internetowych Firmy zwracają się bardzo szybko w postaci wymiernych korzyści finansowych.

Odwiedziny yandex 23 Odwiedziny yahoo 461 Odwiedziny msnbot 20 Odwiedziny ia_archiver 15 Odwiedziny googlebot 3856 Odwiedziny baiduspider 69